torsdag 26 april 2012

Inredningsterapi

ÄLSKAR inredning, eller är kanske besatt av inredning eller använder det kanske som terapi!?

När jag var runt 8 år så möblerade jag om i mitt rum ca 2-4 gånger i veckan och sen dess har detta inredande fortsatt. Jag var liksom aldrig helt nöjd och jag kommer ihåg att det var riktigt frustrerande att komma hem och känna att rummet och dess möblering inte funkade men ibland så blev jag nöjd och behöll då möbleringen kanske en vecka!

Möblera och inreda  mitt dockhus och skapa ett hem till min Cindy var jättekul och höll mig sysselsatt i flera dagar men när jag senare var klar med skapandet av dessa hem var jag aldrig speciellt intresserad av att leka med dockorna i dessa miljöer utan började då om från början.


Detta fina 70-tals skåp med tidstypiska tapeter och golv hittar du på länken, http://dockhus.dinstudio.se/gallery_73.html

Idag har jag lugnat ner mig och har inte längre något behov av detta tvångsmässiga inredande utan har kommit fram till en inredningsprocess som både är lust, och rofylld och som passar både mig, min familj och min plånbok perfekt. Tänkte dela med mig av detta och hoppas att det kan inspirera och ge lite hjälp på vägen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar